Sodobne diskusije na temo izobraževanja arhitektov pogosto preidejo v razpravljanje o vlogi prakse znotraj akademskega področja in o obliki, ki jo praksa zavzema v odnosu do nedoločljivih tehničnih, kulturnih in družbeno-političnih zahtev, ki nenehno preizprašujejo veljavne pedagoške konvencije. Če znano trditev Karla Marxa, da je »vse družbeno življenje po svojem bistvu praktično«, razširimo na akademsko sfero, se bodo deležniki v arhitekturnem izobraževanju spomnili zbadanja in kritik ter ideoloških razhajanj med prakso in pedagogiko, na katera se osredotočajo številne strokovne revije, konference in institucionalne razprave. Ker pa se kontekst »družbenega življenja« nenehno spreminja, je treba to razpravo – in dozdevno dialektični odnos med akademskim svetom in prakso – vedno znova obnavljati. Kljub pomenu, ki ga ima pri izobraževanju arhitektov načrtovanje stavb, si prizadevamo razumevanje pojma prakse razširiti preko statičnih študijskih nalog in kurikularnih diagramov ter sprejemati raznolikost in ustvarjalni potencial našega sveta in seveda še posebej naših študentov, ko poskušajo določiti svojo vizijo in najti svoj prostor znotraj raznolike arhitekturne prakse in mnogovrstnih arhitekturnih praks.
V kontekstu stopnjujočih se vojnih konfliktov, antropogene podnebne krize in družbene neenakosti po vsem svetu se moramo nujno vprašati, kaj dandanes v akademskem svetu pomeni biti praktičen, in še posebej, kaj pomeni udejanjati nove oblike raziskovanja in prakse na področju oblikovanja, ki se porajajo na obrobju prevladujočih pedagoških diskurzov – iz jezikov, vrednot in vizij, ki nam niso neposredno lastne. Uredništvo revije AR poziva k predložitvi člankov in oblikovalskih projektov, ki se vključujejo v to diskusijo in iščejo odgovore na vprašanja: kakšni sta vloga in oblika prakse znotraj šol, ki izobražujejo arhitekte; kako so raznotere oblike znanja umeščene v sodobne kurikulume in katere so te oblike; kaj nam zgodovina pove o spremembah kurikulumov, ki so nujne, da lahko arhitekt – in arhitektura – najdeta relevantno vlogo v okolju, ki ga zaznamuje občutje anarhičnega propadanja.
Gostujoč urednik AR/2023, Preizpraševanja o pedagogiki, je Igor Marjanović. Profesor Marjanović je dekan »William Ward Wadkin« na Rice School of Architecture v Houstonu v Teksasu. Kot znanstvenik, pedagog in kurator je zavezan arhitekturi kot enemu od bistvenih dejavnikov, ki soustvarjajo naš multikulturni svet. V svojem raziskovalnem delu povezuje vodenje seminarjev in poučevanje teorije s proučevanjem zgodovine arhitekturne pedagogike in prakse ter raziskuje vlogo risb, razstav in publikacij pri nastajanju mednarodne arhitekturne kulture. Rezultat raziskovalnih projektov, pri katerih je sodeloval, so kritiško priznane knjige in razstave, kot na primer Drawing Ambience, On The Very Edge in monografija o stavbnem kompleksu Marina City v Chicagu, ki je bila predstavljena tudi v oddaji PBS Newshour. Arhitekturo je študiral na Univerzi v Beogradu, Univerzi Illinois v Chicagu in na Bartlett School of Architecture v Londonu.